7/3

2011-03-07 @ 20:16:51
Idag var det första skoldagen efter praktiken
och lovet. Det var ganska härligt att komma
tillbaka till skolan, det är inte ofta jag säger
det men mitt huvud behövde komma igång igen.
Red idag också på GFRK och då fick jag ha
Lirika, en väldigt känslig "liten" dam.
Om man tog för hårt i henne stack hon, om
man var för mjuk så stack hon också, och det
var inte så lätt att hitta ett bra mellanläge på
henne, men efter en stund lugnade hon sig.
Jag märkte också att eftersom jag är så lätt
så var det som att hon knappt kände av mig när
jag red lätt, så jag bestämde mig för att sitta ner
hela tiden ist, och då blev hon mycket lugnare :)
Så idag var ridningen väldigt lyckad för min del.
LIRIKA (LIHAJA-LIRIKA) är en Hannoveraner av baltisk stam, ett brunt sto med stjärn. Hon är 172 cm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback