Träning 3/7

2011-07-03 @ 20:29:41
Har precis kommit hem från stallet. Idag tränade jag med Monia för Emelie.
Och jag har nog aldrig fått sådan bra kritik som jag fick idag.
Det Monia behövde var en som var bestämd men inte för dominant i ridningen, och hon vill inte känns sig utnyttjad.
För de flesta så låter detta säkert helt absurt. Men man märkte verkligen på henne att när man fyllde de behoven så gick allt super bra. Det jag också fick höra var att jag är väldigt följsam när det gäller hennes rörelser och att enligt Monia då att det var helt okej att jag red henne.
Det är nämligen såhär.. Vad Emelie berättade: att Monia har ej blivit bra riden innan och hon har känt sig utnyttjad, detta gör henne till en väldigt svår häst att rida, men du och hon passar så bra ihop, ni fyller varandras behov, och det är något som kommer bli bättre och bättre ju längre tiden går.
Så jag fick flera bra råd om hur jag ska göra med henne i vissa situationer och hur vi ska ta oss igenom det tillsammans :) Och jag tror att detta kan vara en väldigt bra början för mig och Mummsan ^^ detta kan faktiskt bli något riktigt bra. Och förhoppningsvis så blir det säkert några fler träningar för Emelie framöver ! :)
Monia (L)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback