21/2

2011-02-23 @ 20:39:35
Jag red Grandessa denna dagen, och det var
ett minne för livet kan jag lova .P haha
Denna häst är kände för att vara väldigt het
men jag gillar sådana hästar så jag tänkte att
det skulle vara roligt att testa henne för en gångs skull.
Jag kan ju säga att jag kunde inte ens nudda hästen
med skänkeln för då flög hon iväg, och hon va så stel
så det gick ej att ställa henne på volterna.
Så jag valde att skritta med henne i ca 20 min för
att värma upp henne och göra henne mer böj bar.
Och jag tror aldrig att jag suttit och bara jobbat så
mycket på en häst på länge, det var väldigt hårt.
Men sedan efter hon hade mjuknat så kunde jag
rida henne med långa tyglar och bara använda sitsen.
Så man märker verkligen att om man bara är villig att
lägga ner tid på arbetet och hästen så slutar det oftast bra.
Så nu ser jag fram emot att rida henne nästa gång, för då
är det bara till att göra samma saker som jag gjorde denna
gången med henne :)
Jag hoppas på att kanske få se lite resultat :)
Grandessa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback