Miljöträning : )

2010-09-11 @ 01:50:43

Igår bestämde Emmy & jag att vi skulle göra något nytt, vi bestämde att vi skulle rida ut tillsammans, med Ecco och Brum. Emmy trodde att Brum skulle vara pigg så jag gav henne förslaget att låna min martingal, och det gjorde hon. Vi tog in hästarna och gjorde iordning dom. När vi var klara gick vi ut ur stallet och jag satt upp utanför, men Emmy ville ha något att stå på pga sadeln. Sedan när hon var halvvägs upp kommer hon på att Brum nog behöver bomull för att de blåste ute, så hon gick upp till stallet för att hämta detta. Under tiden hon går iväg står jag kvar med en häst som steppade för glatta livet för att han inte ville bli ensam, han testade mig också som bara den, genom att försöka stegra för att se om jag skulle bli något rädd :P Givetvis så fungerade inte det, utan jag blev irriterad istället för att han skulle fjompa sig :P När han ser att Emmy och Brum kommer tillbaka blir han snäll som ett lamm igen och lyder minsta lilla vink...
När vi har gått en liten bit på vägen så låg jag i täten, men det passade inte herr Ecco så då tvär stannade han och skulle vända tillbaka :P Men nej det fick han då verkligen inte! Och då bestämde både Emmy och jag tillsammans att om han försökte backa undan en gång till så skulle hon peta på honom med sitt spö. När vi travade upp för en liten grusbacke vem tror ni inte fick för sig att vända mitt i backen då? Jo lille Ecco, så emmy la till spöt och han undrade vad de va som rörde vid honom.. ? :P Men ja motvilligt fortsatte han framåt, och vågade inte stanna mer, och det tyckte vi var väldigt skönt, vi trodde att allt var lugnt och inget mer skulle hända. Men där hade vi då verkligen fel, vi gick i en nedförsbacke, en väldigt smal sådan, och då får Ecco helt plötsligt för sig att han ser ett spöke :O.. Han flyger upp i luften, slänger sig bakåt, Emmy lägger till spöt och Ecco flyger ner i diket på kanten och jag flyger med som en liten papperslapp, sedan flög han upp igen och vägrade gå framåt, Emmy la till spöt igen.. Va tror ni inte att herren gör då? Jo han sparkar Emmy ! Jag frågade hur det gick och som tur va så träffade han bara undersidan av stigbygeln. Efter att allt har lugnat ner sig så frågar jag Emmy om hon skulle kunna gå först så Ecco skulle se att det inte fanns något spöke, men då säger hon: Du ser väl, det går inte Brum har frusit :P Haha
Men till slut så kom vi iväg med Brum i täten, tack och lov ! :)
Efter turen så var båda hästarna helt blöta så vi tvättade av dom och lät de torka innan vi slängde på regntäckerna för morgondagen. Efter det så fick de en liten belöning för att de endå hade gått bättre än förväntat :P haha
Den roligaste dagen på länge måste jag säga :) haha
Tack för en rolig dag ! :)


//Vanessa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback