Lång dag ... :P

2010-09-27 @ 00:20:25
Idag jag jag upp ungefär vid 9 för att hämta hästen från stallet.
Thilda följde med mig och fixade boxen medans jag gick och fyllde bilen med alla sakerna ..!! :P
Eftersom Thilda inte var klar med boxen innan jag hade packat in allt i bilen och transporten så tänkte jag att jag skulle gå ut och hämta lilla Ecco så vi blev klara någorlunda snabbt, när jag kommer ut till hagen så möter han mig och precis när jag ska ta på honom grimman så sticker han iväg i full fart och får för sig att vi ska leka.. :P, så jag tog de lungt och försökte ett antal gånger till, men det gick inte alls ! haha
Jag skickade sms till både Thilda och min morfar att dom skulle komma och hjälpa mig men ingen svarade, så jag blev irriterad för att ingen svarade, så jag gick tillbaka till stallet och påväg tillbaka så möter jag Thilda och frågar vrf hon inte hade svarat när jag skickade sms till henne?, då sa hon att mobilen hade dött.. (snacka om att jag blev irriterad för ingenting).
Thilda följde sedan med mig ut i heg för att hjälpa mig att få in honom till stallet.. Men detta också utan framgång, tills slut när han hade tröttat ut sig själv så kunde jag gå fram till honom och få ett fast grepp så han inte kunde smita igen :p, vi tog in honom i stallet och satte på honom täcke och transport skydd, och packade sedan in honom i transporten utan problem.
Efter färden, så åkte jag iväg för att jobba sista gången nu för säsongen, de va nog den roligaste dagen kan jag då lova ;D
Sedan efter jobbet åkte jag till lilla Mathilda Järvinen för att göra "neger bollar" och chilla. Så nu väntar en morgondag utan dess like :P haha

Ps. kolla in Mathildatyyne.blogg.se  Ds.

//Vanessa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback