Ecco har kommit hem !

2010-09-05 @ 12:49:26
Igår var Emmy, Ove och jag och hämtade hem Ecco :) Det var en resa på 3,5 timme ner och samma tid hem. När vi kommer dit träffade jag hans ägaren och hon värmde up honom åt mig, sedan ville jag att Emmy skulle känna på honom så att hon kunde hjälpa mig med att bestämma hur jag skulle göra med honom. Både Emmy och jag tyckte att de va mycket häst, men som jag har sagt innan så är det nog de jag behöver för att kunna fortsätta min utveckling. Efter vi båda hade ridit honom en stund gick vi in i stallet, och vi betämde tillsammans att vi  tyckte det va en bra idé att ta med honom hem, och ha honom några månader för att senare veta om köp skulle bli aktuellt.
När vi kom hem igår så gick jag ca 2 varv runt gården så han fick se sig lite runt om kring, sedan så gick vi mot hagen för att han skulle få träffa sina nya vänner. När alla hästarna såg att de va påväg en ny häst mot hagen blev dom helvilda och ville hälsa direkt. Jag släppte in honomi hagen och han började springa omkring och kollade runt. Brum och den lille shettisen brydde sig inte så mycket när han väl var inne men Lider sprang efter honom och jagade honom för att han vill hälsa :)
Så nu står han äntligen hemma och träningen börjar redan imorgon och han ska också bli masserad varje kväll :)
//Vanessa

Bild: Ecco Sand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback